Szczytna

Koniec kolejowej epoki na 309

 

Parowozu już nie zobaczymy na kolejowym szlaku ale nawet zwyklej spalinówki na linii kolejowej nr 309 Kłodzko - Kudowa-Zdrój. Ostatni pociąg wyruszył na kolejowy szlak 3.3. 2010 roku. Do dnia dzisiejszego linia jest zamknięta ze względu na złe warunki techniczne. Potrzeba wiele milionów na doprowadzenie tego malowniczego i urokliwego odcinka do czasów świetności. Zdjęcia zrobione w lutym na wysokości ulicy Polnej w Szczytnej

Wiadukt nad E67

 

Kolejowy  wiadukt linii 309 tym razem nad międzynarodową drogą E67. Obiekt znajduje się na 16,5km od kłodzka w miejscowości Szczytna.

Wiadukt /Przepust kolejowy 16,55km

 

Wiadukt   kolejowy konstrukcji  stalowej   nad rowem odwadniającym.

Wiadukt kolejowy i kładka dla pieszych.

 

Ciekawy obiekt  kolejowy  kamienny wiadukt  nad rzeczką Laska nieopodal stacji kolejowej w Szczytnej  z  kierunku Kłodzka.  Pod wiaduktem znajduje się  stalowa kładka  dla pieszych. Za  wiaduktem znajduje się  także na tej samej wysokości stalowy nieczynny już wiadukt przez  który przechodził odcinek prowadzący do rampy rozładunkowej z  pierwszej  zwrotnicy   stacji  w Szczytnej.

Wiadukt nad E-67 Szczytna

 

Na początku lat 70 wyprostowano odcinek drogi biegnący przez Szczytna wcześniej droga schodziła do miasta od Borowiny ulicą Kościelną, a następnie skręcała do obecnej krzyżówki i następnie w prawo w kierunku pawilonu "Swojska Chata" i przez przejazd kolejowy kolejowym w kierunku "Doliny" z połączeniem w Dusznikach przy papierni. Zaistniała konieczność zlikwidowania przejazdu bo obniżeniu terenu wybudowano wiadukt kolejowy oddany do użytku w końcu roku 1974.

Stacja kolejowa PKP Szczytna

 

Stację wybudowano  ok. 1890r. jak i cały odcinek  do Kłodzka Głównego, który powstał w latach 1886-1890. Szczytna  miała to być stacją  końcową  tej linii, zwanej Koleją Uzdrowiskową (Bāderbahn). W związku z tym oprócz budynku stacyjnego wybudowano jeszcze małą lokomotywownię,  żuraw wodny i wieże ciśnień....