Stacja Lądek -Zdrój

Linię przez stację Lądek Zdrój oddano do użytku 14 listopada 1897 roku. Przebiegająca przez Lądek Zdrój linia kolejowa nosiła nazwę "Kolej Doliny Białej Lądeckiej" (Bieletalbahn, Landecker Biele Bahn). Kompleks stacyjny w Lądku Zdroju powstał w obecnym kształcie w 1912 roku (wtedy dworzec został powiększony o swoją zachodnią część). W jego skład wchodzi okazały (największy na całej linii), piętrowy budynek dworca z kasami, poczekalnią i restauracją, przylegająca do budynku drewniana wiata peronowa, szalet i magazyn we wschodniej części stacji. Układ torowy składał się z toru głównego z peronem, dwóch torów bocznych (przy jednym z nich był peron) oraz bocznicy do magazynu. Obecnie budynek jest zamieszkały, kasy w ostatnim okresie nie było, po restauracji nie ma śladu, a poczekalnia zamknięta, z torów fizycznie istnieje tylko jeden plus nieużywany ślepy do rampy magazynowej.
Pociągi pasażerskie nie kursują przez stację Lądek Zdrój od 15 marca 2004 roku, zastąpione przez Kolejową Komunikację Autobusową. A jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku były bezpośrednie wagony ze Stronia Śląskiego przez Lądek Zdrój do Katowic i Warszawy. Sama stacja znajduje się w znacznym oddaleniu od centrum miasta i części uzdrowiskowej, przy drodze wylotowej w kierunku Kłodzka


Kolejowe klimaty , Lądek-Zdrój , Linia nr 322 Kłodzko Gł - Stronie Śląski

Zobacz podobne:
» Stacja PKP Krosnowice Kłodzkie
» Wiadukt kolejowy (Nowa Ruda / pot. Woliborka) Czarny Most 22,600
» Przystanek osobowy PKP Ludwikowice Kłodzkie 28,871 km
» Wiadukt kolejowy Wałbrzych / Niepodległości
» Linie kolejowe na terenie Ziemi Kłodzkiej

9.10.2011