Mosty i wiadukty

Most kolejowy Bolesławiec

Budowa 1844-1846, projektant F.E. Gansel. W 1945 zniszczone zostały dwa przęsła i filar, do 1947 odbudowane w żelbecie (z licówką kamienną!).W tych latach usunięto też kładkę dla pieszych (!!). 1984-1985 podczas elektryfikacji usunięto kamienną balustradę. 35 przęseł, 489 m długości, 8 m szerokości, 22,5 m wysokosci, 7 najszerszych 15 m przęseł rozpościera się nad rzeką, 20 środkowych łuków osiąga szerokość 11,3 m, a 8 łuków skrajnych ma szerokość 5,65 m. Podobny jest na Nysie w Zgorzelcu.

Wiadukt kolejowy Strzegom

Wiadukt zbudowano w 1911 r.przy okazji przebudowy linii kolejowej Strzegom — Marciszów

Most zwodzony w Dziwnowie

Most zwodzony w Dziwnowie – most drogowy przez Cieśninę Dziwną w Dziwnowie w województwie zachodniopomorskim w ciągu drogi wojewódzkiej nr 102.

Wiadukt kolejowy (Zdrojowisko / Jugowski Potok) 26,602 km

Długość mostu 148,4 metry. Wysokość toru jazdy nad doliną Jugowskiego Potoku 30 m. Most kształtem zbliżony do Czarnego Mostu w Nowej Rudzie - trzy ceglane filary z prześwitami i cztery kratownicowe przęsła z jazdą górą.

Most kolejowy na Bystrzycy Dusznickiej (Kłodzko / Książek)

Przed  sama   stacją   kolejową  Kłodzko Książek znajduje się  most kolejowy nad Bystrzycą  Dusznicką. Dwuczęściowe przęsło wykonane z  nitowanej  blachownicy podparte jest  na   kamiennym filarze z piaskowca i zakotwiczone w  przyczółkach  nadbrzeżnych.  Długość tego odcinka wynosi 44.20m, szerokość 4,80m,  wysokośc do lustra wody  4,40m.

Drogowy Most Składany Roztoki

Drogowy Most Składany - DMS-65 postawiony przez 2 Pułk Inżynieryjny Wojska Polskiego nr 1523 w lipcu 1997 roku po wielkiej powodzi. Most miał być tymczasowa przeprawową, ale jak to u nas bywa prowizorki trwają wiecznie.

Odbudowa linii kolejowej Ścinawka Średnia -Tłumaczów

Odbudowa 8 kilometrowego odcina torowiska podyktowane było uruchomieniem miejscowego kamieniołomu melafiru w Tłumaczowie. Rocznie ma się tu wydobywać 2 miliony ton urobku skalnego co by spowodowało rozjeżdżenie miejscowych dróg które i tak są w nienajlepszym stanie. Odbudowano od podstaw wiadukt drogowy i wiadukt rzeczny w Ścinawce. Zakładane jest także połączenie kolejowe z pobliskimi Czechami

Wiadukt kolejowy Moszczanka

Zniszczony wiadukt kolejowy w Moszczance podczas powodzi w 1903 roku. Został  odbudowany   w  nowej  formie widocznej  na   nowych i starych zdjęciach.  Znajduje się na wysokim nasypie  z kamiennymi przyczółkami   nad drogą  i potokiem.

Budowa obwodnicy Nowej Rudy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 381

Głównym celem wybudowania obwodnicy jest usprawnienie ruchu samochodowego przez Nową Rudę. Ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony poza zabudowę mieszkalną miasta. Nastąpi znaczne usprawnienie ruchu tranzytowego pomiędzy Kłodzkiem i Wałbrzychem. Celem bezpośrednim jest poprawa bezpieczeństwa ruchu, zwiększenie prędkości przejazdowej, ograniczenie oddziaływania układu komunikacyjnego na środowisko naturalne, a w szczególności ograniczenie emisji spalin oraz hałasu w centrum miasta.

Przepust nad ulicą Dworcową 39,500 km

W  Głuszycy Górnej   za wiaduktem kolejowym a  przystankiem kolejowym głuszyca znajduje się przepust  kolejowy nad   ulicą Dworcową

Wiadukt kolejowy Ratno Dolne

Linia kolejowa nr 327 odc. Ścinawka Średnia - Radków

Heuscheuergebirgsbahn. Odcinek dawnej   kolejki  Stołowogórskiej w kierunku  do  Dzierżoniowa.  Wybudowana w latach  1902-03.  Zlikwidowana w roku 1999.  Torowiska ze złomowano pozostały tylko  śliczne wiadukty kolejowe i dawne budynki stacyjne. 

Wiadukt kolejowy Głuszyca Górna

Wiadukt na linii 286 Kłodzko - Wałbrzych Głuszycy Górnej zbudowany na 39 kilometrze, rok budowy 1878
dwutorowy,wsparty na 3 filarach, wysokość ok.15 m, długość - 149 m.

Wiadukt (Kłodzko / Nysa Kłodzka)

Pierwszy most kolejowy na linii Kłodzko Gł. - Wałbrzych Gł. Położony jest przy wyjeździe ze stacji Kłodzko Gł. nad rzeką Nysą Kłodzką. Przyczółki mostu wyposażone są w ceglane umocnienia, służące w przeszłości za wartownie. Kratowa część nośna,

Wiadukt kolejowy w Polanicy 11,880km

Wiadukt kolejowy w okolicy Piekielnej Doliny 15,9 km, wznosi się nad rzeką Bystrzycą Dusznicką i lokalną drogą z Polanicy-Zdroju do Szczytnej. W 1910 roku dwa kratownicowe przęsła o konstrukcji parabolicznej w wyniku przebudowy całej linii w celu podwyższenia parametrów technicznych, zostały zastąpione prostymi kratownicami. Wspierają się one na dwóch kamiennych przyczółkach i jednym filarze. Długość całej konstrukcji wynosi 65,9 m, a wysokość w świetle 8,5 m.

"Wiszący Most" - wiadukt jednoprzesłowy

Wiadukt wiszący sowiogórskiej kolejki zębatej - Wiadukt i wąwóz pod nim powstały ponad 100 lat temu jako część trasy Kolei Sowiogórskiej (Eulengebirgsbahn), łączącej obie strony Gór Sowich, kopalnie Nowej Rudy z zagłębiem włókienniczym Dzierżoniowa, Bielawy i Pieszyc. W 1900r. otwarto pierwszy odcinek trasy (Pieszyce - Srebrna Góra Miasto), zaś w 1902r. odcinek Srebrna Góra - Ścinawka Średnia. Na trasie Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka ze względu na duży nachył terenu zastosowano unikatowy w skali Śląska system kolejki zębatej.

Wiadukt w Lewinie Kłodzkim

Kamienny wiadukt w Lewinie Kłodzkim , zbudowany w roku 1903 (27 m wysokości i 120 m długości) najpiękniejszy wiadukt ziemi kłodzkiej ponad ruchliwą drogą do Kudowy-Zdroju.