Mosty i wiadukty

Most kolejowy Bolesławiec

Budowa 1844-1846, projektant F.E. Gansel. W 1945 zniszczone zostały dwa przęsła i filar, do 1947 odbudowane w żelbecie (z licówką kamienną!).W tych latach usunięto też kładkę dla pieszych (!!). 1984-1985 podczas elektryfikacji usunięto kamienną balustradę. 35 przęseł, 489 m długości, 8 m szerokości, 22,5 m wysokosci, 7 najszerszych 15 m przęseł rozpościera się nad rzeką, 20 środkowych łuków osiąga szerokość 11,3 m, a 8 łuków skrajnych ma szerokość 5,65 m. Podobny jest na Nysie w Zgorzelcu.

Wiadukt kolejowy Strzegom

Wiadukt zbudowano w 1911 r.przy okazji przebudowy linii kolejowej Strzegom — Marciszów

Wiadukt kolejowy (Zdrojowisko / Jugowski Potok) 26,602 km

Długość mostu 148,4 metry. Wysokość toru jazdy nad doliną Jugowskiego Potoku 30 m. Most kształtem zbliżony do Czarnego Mostu w Nowej Rudzie - trzy ceglane filary z prześwitami i cztery kratownicowe przęsła z jazdą górą.

Most kolejowy na Bystrzycy Dusznickiej (Kłodzko / Książek)

Przed  sama   stacją   kolejową  Kłodzko Książek znajduje się  most kolejowy nad Bystrzycą  Dusznicką. Dwuczęściowe przęsło wykonane z  nitowanej  blachownicy podparte jest  na   kamiennym filarze z piaskowca i zakotwiczone w  przyczółkach  nadbrzeżnych.  Długość tego odcinka wynosi 44.20m, szerokość 4,80m,  wysokośc do lustra wody  4,40m.

Odbudowa linii kolejowej Ścinawka Średnia -Tłumaczów

Odbudowa 8 kilometrowego odcina torowiska podyktowane było uruchomieniem miejscowego kamieniołomu melafiru w Tłumaczowie. Rocznie ma się tu wydobywać 2 miliony ton urobku skalnego co by spowodowało rozjeżdżenie miejscowych dróg które i tak są w nienajlepszym stanie. Odbudowano od podstaw wiadukt drogowy i wiadukt rzeczny w Ścinawce. Zakładane jest także połączenie kolejowe z pobliskimi Czechami

Przepust nad ulicą Dworcową 39,500 km

W  Głuszycy Górnej   za wiaduktem kolejowym a  przystankiem kolejowym głuszyca znajduje się przepust  kolejowy nad   ulicą Dworcową

Wiadukt kolejowy Ratno Dolne

Linia kolejowa nr 327 odc. Ścinawka Średnia - Radków

Heuscheuergebirgsbahn. Odcinek dawnej   kolejki  Stołowogórskiej w kierunku  do  Dzierżoniowa.  Wybudowana w latach  1902-03.  Zlikwidowana w roku 1999.  Torowiska ze złomowano pozostały tylko  śliczne wiadukty kolejowe i dawne budynki stacyjne. 

Wiadukt kolejowy Głuszyca Górna

Wiadukt na linii 286 Kłodzko - Wałbrzych Głuszycy Górnej zbudowany na 39 kilometrze, rok budowy 1878
dwutorowy,wsparty na 3 filarach, wysokość ok.15 m, długość - 149 m.

Wiadukt (Kłodzko / Nysa Kłodzka)

Pierwszy most kolejowy na linii Kłodzko Gł. - Wałbrzych Gł. Położony jest przy wyjeździe ze stacji Kłodzko Gł. nad rzeką Nysą Kłodzką. Przyczółki mostu wyposażone są w ceglane umocnienia, służące w przeszłości za wartownie. Kratowa część nośna,

Wiadukt kolejowy w Polanicy 11,880km

Wiadukt kolejowy w okolicy Piekielnej Doliny 15,9 km, wznosi się nad rzeką Bystrzycą Dusznicką i lokalną drogą z Polanicy-Zdroju do Szczytnej. W 1910 roku dwa kratownicowe przęsła o konstrukcji parabolicznej w wyniku przebudowy całej linii w celu podwyższenia parametrów technicznych, zostały zastąpione prostymi kratownicami. Wspierają się one na dwóch kamiennych przyczółkach i jednym filarze. Długość całej konstrukcji wynosi 65,9 m, a wysokość w świetle 8,5 m.

"Wiszący Most" - wiadukt jednoprzesłowy

Wiadukt wiszący sowiogórskiej kolejki zębatej - Wiadukt i wąwóz pod nim powstały ponad 100 lat temu jako część trasy Kolei Sowiogórskiej (Eulengebirgsbahn), łączącej obie strony Gór Sowich, kopalnie Nowej Rudy z zagłębiem włókienniczym Dzierżoniowa, Bielawy i Pieszyc. W 1900r. otwarto pierwszy odcinek trasy (Pieszyce - Srebrna Góra Miasto), zaś w 1902r. odcinek Srebrna Góra - Ścinawka Średnia. Na trasie Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka ze względu na duży nachył terenu zastosowano unikatowy w skali Śląska system kolejki zębatej.

Wiadukt w Lewinie Kłodzkim

Kamienny wiadukt w Lewinie Kłodzkim , zbudowany w roku 1903 (27 m wysokości i 120 m długości) najpiękniejszy wiadukt ziemi kłodzkiej ponad ruchliwą drogą do Kudowy-Zdroju.